Quer ser irresistível?
- Sobre o poder das marcas, efeitos Uau!, e como as empresas podem mudar o mundo. O verdadeiro luxo esta no poder de transformação das marcas.
- Blog de Uau! Branding. Por Sébastien Liron, Rio de Janeiro,www.uaubranding.com
Arquivo do blog
-
▼
2010
(72)
-
▼
março
(21)
- Marketing holístico
- Brand butler tendency here to stay
- O novo site da Uau! Branding esta no ar! By Odois
- Uau! Branding
- Brasil: os joalheiros disputam-se a classe média
- "O prazer é nosso": o slogan diz tudo
- Não pode ser!: afrancesaram o Mc Donald's!
- Sem Service Thinking, nada feito!
- O Design Thinking ganha força no Brasil
- Aprendendo com os melhores em serviço
- Regras de ouro do serviço. O Ritz-Carlton
- Garrafa Coca-Cola vindo do ethanol brasileiro
- This young man rules!
- Ten Timeless Persuasive Writing Techniques
- The Greatest Sales Letter of All Time
- Amor x Dinheiro
- The Secret Ingredient to an Irresistible Blog
- Top 10 types of Cause Promotion
- UAU! BURGER KING (Brasil) neles!
- Ideias x Visão
- A nova fronteira do luxo
-
▼
março
(21)
domingo, 7 de março de 2010
Ideias x Visão
Having Ideas Versus Having a Vision - The Conversation - Harvard Business Review: "Idea generation values a neophyte perspective; vision building is based on research and deep understanding. To generate fresh ideas we have been told to think outside of the box and then jump back in; vision building destroys the box and builds a new one. It does not play with the existing paradigms; it changes them. Studies of idea generation have lingered on variety and divergence, but vision building is based on convergence, on bringing others onboard. Ideas are culturally neutral as long as they help solve problems; visions are intrinsically ideological and biased towards a clear aspiration of how the world should be: They strongly reflect the personal culture of the thinker."
Pesquisar este blog
Sébastien Liron para Uau! Branding Estratégia de Marcas Ltda. 2010. Tecnologia do Blogger.